Projektowanie produktu, przestrzeni, przekazu — studia licencjackie na Wydziale Wzornictwa
- Studia I stopnia
- Czas trwania: 7 semestrów
- Tryb studiów: dzienne
- Język: polski
PROGRAM
Program pozwala na rozwijanie zarówno wrażliwości i wyobraźni artystycznej, jak i umiejętności technicznych, nie zaniedbując przy tym rozwoju intelektualnego osób studiujących. W toku studiów poznają historię sztuki i designu oraz filozofię i mają możliwość udziału w wykładach i konwersatoriach. Uczymy przede wszystkim konkretnego sposobu myślenia i działania: otwartości na wyzwania, ciekawości, szerokiego spojrzenia na otaczający świat, umiejętności stałego uczenia się i kwestionowania zastanej rzeczywistości. Wierzymy w to, że współcześnie projektantki i projektanci muszą umieć stale się rozwijać, wraz ze zmieniającym się dynamicznie otoczeniem społecznym, gospodarczym, technologicznym. Muszą też znać narzędzia, dzięki którym mogą poznawać potrzeby użytkowników. Zależy nam na tym, aby wrażliwość na potrzeby ludzi, troska o biosferę i odwaga w zmienianiu świata na lepsze stały się dla naszych absolwentek i absolwentów drogowskazami w życiu zawodowym.
— dr hab Magda Kochanowska, prof. Uczelni, prodziekana ds. kształcenia
Osoby, które wybierają ten program, przez pierwsze dwa lata opanowują podstawowe umiejętności, jakich potrzebują projektantki i projektanci w codziennej pracy. Uczą się kształtowania formy i funkcji, wykonywania makiet i prototypów obiektów, opanowują wiedzę dotyczącą technologii i konstrukcji, a także podstawy komunikacji wizualnej. Studentki i studenci na kolejnych etapach wykorzystują i rozwijają wszystkie wcześniej zdobyte umiejętności, realizując zadania w pracowniach projektowych prowadzonych przez kadrę dydaktyczną, w skład której wchodzą osoby aktywne w polu projektowym. Na Wydziale Wzornictwa działa kilkanaście pracowni, z których każda ma swoją specyfikę, są to m.in. pracownie projektowania produktu, środków transportu, opakowań, typografii, ceramiki, eksperymentalna pracownia drewna, a także designu społecznego, krytycznego, czy projektowania przestrzeni publicznych.