Celem zajęć ma być przybliżenie studentom zagadnień z zakresu współczesnego tworzenia marek ze szczególnym zwróceniem uwagi na rolę opakowania w tym procesie, próba umieszczenia go w kontekście szerszych procesów, w szczególności zmieniającego się rynku i świata komunikacji wizualnej w ogóle.
Studenci po ukończeniu kursu powinni rozumieć rolę i możliwości oddziaływania designu w rzeczywistości społeczno gospodarczej oraz wynikające z tego miejsce, znaczenie i społeczną odpowiedzialność projektanta w skomplikowanym procesie tworzenia marek.
Studenci będą mogli również zdobyć podstawową wiedzę na temat praktycznego procesu tworzenia opakowania, jako elementu procesu brandingu a tym samym powinni być przygotowani do podjęcia samodzielnych zadań w tym zakresie, jak też nawiązania twórczej współpracy ze specjalistami od marketingu.
Dobrym przykładem współpracy z podmiotami zewnętrznymi jest praca nad badaniem potencjału pomysłów na produkty stworzone w duchu sustainability. Do badania prowadzonego przez Kantar Polska studenci opracowali wizualizacje nowych produktów. Zapraszamy do zapoznania się z raportem z badania.