Używamy ciasteczek

Strona dla prawidłowego działania wymaga plików cookies. Szczegóły ich wykorzystania znajdziesz w Polityce Prywatności.

Zarządzanie designem i budowa marki

Celem kursu jest przygotowanie projektantek i projektantów do pełnienia ważnych funkcji w procesach tworzenia innowacyjnych produktów odpowiadających na wyzwania współczesności oraz tworzenia i rozwijania nowych modeli biznesowych wpisujących się m.in. w koncepcje zrównoważonego rozwoju czy gospodarki zamkniętego obiegu. Kurs podzielony jest na 3 moduły, układające się w logiczną i spójną całość, w której poszczególne etapy zarządzania designem wzajemnie się warunkują: od strategii, przez projektowanie produktu, aż po marketing i zarządzanie marką.

Projektanci i projektantki otrzymają narzędzia i wiedzę umożliwiające im sprawną pracę w interdyscyplinarnych zespołach, w których powstają zaawansowane technologicznie produkty, zarówno usługi, jak i produkty materialne. Poznają ważniejsze pojęcia i modele zarządzania oraz język specjalistów zajmujących się zarządzaniem, by potrafili uczestniczyć w przedsięwzięciach biznesowych jako partnerzy. Praca w każdym module ma charakter warsztatowo-wykładowy a zajęcia pogrupowane są w bloki.

Treści programowe zostaną skoncentrowane wokół zagadnień takich jak: zarządzanie projektowaniem produktu, usługi, przestrzeni, zarządzanie projektowaniem wizerunku, marki, marketing wartości i CSR, audyt designu – część teoretyczna i operacyjna, design jako element strategii, strategie zorientowane na innowacje, projektowanie dla zrównoważonego rozwoju jako podstawa strategii, projektowanie zrównoważonych modeli biznesowych.

 

1. Design i strategia

Celem modułu jest zapoznanie studentów i studentek z koncepcją strategii w ujęciu teorii zarządzania. Co jest strategią a co planem operacyjnym a co modelem biznesowym? Studenci i studentki poznają popularne narzędzia wdrażania strategii, dowiadują się, jakie są typy innowacji i jak można je wprowadzać. Dowiadują się, jak przyglądać się otoczeniu biznesowemu i jak odpowiednie rozpoznanie wyzwań współczesności kształtować może strategię biznesową oraz uczą się, jak interpretować wpływ cywilizacyjnych problemów społecznych, ekonomicznych i środowiskowych na proces powstawania nowych produktów i usług.

2. Zarządzanie projektowaniem produktu / usługi / przestrzeni

Celem modułu jest przygotowanie studentów i studentek do kreatywnego i twórczego zarządzania procesami projektowymi zmierzającymi do stworzenia lub ulepszenia nowego produktu, usługi lub zaprojektowania czy przekształcenia przestrzeni oraz realizacji projektów wzorniczych, graficznych, a także projektów o charakterze interdyscyplinarnym. Studenci i studentki poznają metody zarządzania procesem projektowania i uczą się, jak samodzielnie organizować kompleksowe przedsięwzięcia projektowe, w tym samodzielnie analizować i interpretować badania, organizować proces projektowy, nadzór nad przygotowaniem dokumentacji, prezentacji i wdrożenia projektu, a także jak współpracować w interdyscyplinarnych zespołach. W ramach modułu przedstawione zostają także finansowe, marketingowe, prawne i etyczne aspekty prowadzenia praktyki zawodowej projektanta organizującego proces projektowy.

3. Zarządzanie projektowaniem wizerunku / marki

Celem modułu jest wprowadzenie do zagadnień związanych z budową marki produktów i usług. Studenci i studentki poznają podstawowe pojęcia i koncepcje z zakresu marketingu, public relations. Uczą się, jak przeprowadzić audyt designu i jak budować strategię marketingową przy wykorzystaniu designu.