Laughter and Scream are Very Similar
Punktem wyjściowym i główną inspiracją dla powstania kolekcji stał się film Helter Skelter (2012) — filmowa adaptacja japońskiej mangi pod tym samym tytułem. Ich główną bohaterką jest Lilico — profesjonalna modelka i idolka młodzieży.
Mimo że Lilico wydaje się silna i pewna siebie, w rzeczywistości boryka się z głębokim lękiem przed utratą swojego piękna, co jest jednoznaczne z końcem jej kariery i starannie wykreowanego wizerunku.
Namysł nad problematyką kreowania silnej publicznej persony w celu zakamuflowania swojej słabości jest głównym tematem projektu.
W kolekcji wykorzystano dwie palety kolorystyczne. Jedne to odcienie beżu i sepii tworzące wrażenie organiczności. Zestawione są z kolorami „syntetycznymi” jak fuksja, róż czy fiolet. Delikatne, bieliźniane formy kontrastują z masywnymi sztucznymi futrami—kokonami, podkreślając balansowanie pomiędzy swoistym wizerunkowym kamuflażem a obnażeniem prawdziwej ludzkiej natury.
Projektowanie ubioru i jego konteksty
Dyplom licencjacki
Promotorka: Irina Dzhus
-
Alain Kaneko, "Laughter and Scream are Very Similar" -
Alain Kaneko, "Laughter and Scream are Very Similar" -
Alain Kaneko, "Laughter and Scream are Very Similar" -
Alain Kaneko, "Laughter and Scream are Very Similar" -
Alain Kaneko, "Laughter and Scream are Very Similar" -
Alain Kaneko, "Laughter and Scream are Very Similar" -
Alain Kaneko, "Laughter and Scream are Very Similar"
Kolekcja składająca się z ośmiu sylwetek jest moim osobistym zapisem refleksji na temat kruchości i siły. W kolekcji starałem się uzyskać wrażenie współistnienia przeciwstawnych wartości, tak jak to bywa w przypadku naszego wizerunku. Wizerunek może być przestrzenią, która pozwala nam na tworzenie autonomicznego manifestu naszej tożsamości.