Używamy ciasteczek

Strona dla prawidłowego działania wymaga plików cookies. Szczegóły ich wykorzystania znajdziesz w Polityce Prywatności.
W finale konkursu dyplomowego znalazły się projekty Marii Czarneckiej, Michała Januszko, Agnieszki Odziemkowskiej oraz Oli Rysak i Blanki Przedpełskiej.

CUT UP

Projekt Marii Czarneckiej

Maria Czarnecka – CUT UP
Promotorka – Irina Dzhus

W swoim projekcie „Cut Up” Maria Czarnecka odwołała się w swojej kolekcji do różnych tradycji mody, a także do japońskiej techniki origami, bazując na silnie zgeometryzowanych formach i realizując w swoich sylwetkach założenie łączenia materiałów bez szwów.

 

Koncepcja roboczej maszyny szynowej

Michał Januszko – Koncepcja roboczej maszyny szynowej

Promotor – dr hab. Daniel Zieliński

Koncepcja stanowi odpowiedź na potrzeby pracowników sektora kolejowego. Obecnie produkowane drezyny często pomijają aspekty funkcjonalne, użytkowe, ergonomiczne i estetyczne przez co pracownikom brakuje adekwatnych narzędzi do wykonywania ich pracy. Celem projektu było zhumanizowanie surowego charakteru tych pojazdów i uwzględnienie w nim ich użytkowników.

ECHO

Projekt Agnieszki Odziemkowskiej

Agnieszka Odziemkowska – ECHO
Promotor – dr hab. Daniel Zieliński

„Echo, narzędzie wspierające rozmowę o stracie” powstało w odpowiedzi na problem tabuizacji śmierci i żałoby. Jego celem jest stworzenie przestrzeni i danie pretekstu grupie bliskich osób do rozmowy. Jest zaprojektowane tak, aby podejmowany temat był możliwie dowolny. Można z jego pomocą rozmawiać o śmierci bliskich, o rozstaniu, o emigracji z kraju czy o innej, dowolnej stracie. Przeznaczone dla osób od 7 roku życia narzędzie daje możliwość wspólnotowego przeżywania straty przy jednoczesnym zachowaniu indywidualnej narracji.

 

LUDENS

Projekt Oli Rysak i Blanki Przedpełskiej

Ola Rysak, Blanka Przedpełska – LUDENS
Promotorzy – dr Paweł Grobelny, dr Agata Szydłowska

„Ludens” to projekt platformy edukacyjnej, stworzonej przez dwie projektantki na podstawie doświadczeń badawczo-warsztatowych przeprowadzonych w klasach III/IV szkół podstawowych. „Poprzez warsztaty odkryłyśmy 3 obszary tematyczne, które są aktualnymi wyzwaniami w edukacji. Płeć, w znaczeniu krzywdzących stereotypów. Sprawność, w kontekście różnorodności oraz niepełnosprawności. Wielokulturowość, która jest szczególnie aktualnym tematem w Polsce. Platforma działa jako narzędzie nawiązania dialogu między placówkami edukacyjnymi a rodzinami, oferując gotowe scenariusze zajęć i PLAY-Kit, zestaw pomysłów na kreatywną zabawę” – mówią o swoim pomyśle Ola Rysak i Blanka Przedpełska.