Program
Celem kursu jest wprowadzenie studentek i studentów do problematyki wykorzystywania badań w procesie projektowania. Omówione zostaną główne metody i techniki nauk społecznych oraz sposoby konstruowania pozycji, z której prowadzi się badania. Szczególny nacisk zostanie położony na kwestie prowadzenia badania przy zaangażowaniu różnych grup interesariuszy.
- Wprowadzenie. Interdyscyplinarność, transdyscyplinarność, action research. Konstruowanie pozycji, z której prowadzi się badania, oraz pytania badawczego. Etyka w badaniach
- Desk research. Jak dotrzeć do wyników badań/jak znaleźć interesujące materiały? Jak czytać badania?
- Badania jakościowe i ilościowe, metody mieszane. Od pytania badawczego do doboru narzędzi
- Etnografia i badania eksploracyjne. Bogactwo danych jako wyzwanie w procesie projektowania
- Przykład 1. Badania środowiska pracy
- Przykład 2. Zrozumieć lokalność. Etnograficzne badania w mieście
- Warsztat z projektowania badań
Zajęcia obowiązkowe dla studentów 5 semestru studiów I stopnia specjalizacja Projektowanie Produktu i Komunikacji Wizualnej