Używamy ciasteczek

Strona dla prawidłowego działania wymaga plików cookies. Szczegóły ich wykorzystania znajdziesz w Polityce Prywatności.
W piątek, 7 lutego, o godz. 18:00 zapraszamy do Instytutu Wzornictwa Przemysłowego na otwarcie wystawy dyplomów obronionych na naszym Wydziale w roku 2024.

FINAL_VERSION

7 lutego — 2 marca 2025

Osoby uczestniczące: Magdalena Barańska, Jagoda Bednarz, Antoni Bereszyński, Dominika Bielecka, Angelika Brzóska, Martyna Cegiełka, Nina Chodaczek, Jakub Cielecki, Emilia Czajka, Julita Dąbrowska, Alicja Góralska, Mateusz Jarosz, Marta Kamieńska i Marcelina Lewandowska, Antoni Kamiński, Alain Kaneko, Józef Karzel, Anna Kobus, Duchna Łosiak, Zuzanna Mażul, Ewa Mikołajczyk, Jan Mróz, Klaudia Murgrabia, Maciej Nowak-Buczyński, Paweł Odrowąż-Sypniewski, Kaja Okuń, Paweł Olszewski, Magdalena Pełka, Barnaba Perepłyś, Gabriela Piwar, Marcel Polański, Aleksandra Prokopczuk, Karolina Sadłoń, Aleksandra Sawa, Daniel Sikorski, Michał Smolicz, Piotr Sołdaj, Kacper Sondej, Marta Sowińska i Monika Żaczkiewicz, Wiktor Szulfer, Karol Szymborski, Zuzanna Szymłowska, Jadwiga Ślesińska, Pola Śpiewankiewicz, Hanna Targońska, Delfina Tlałka, Anna Wójcik, Michalina Wróblewska, Cezary Zakrzewski

Wystawa w Instytucie Wzornictwa Przemysłowego ukazuje szerokie i zróżnicowane spektrum obszarów zainteresowań młodych projektantek i projektantów: od produktów proponujących innowacje technologiczne, przez przemyślane strategie komunikacji wizualnej i kolekcje modowe czerpiące inspiracje z nieoczywistych źródeł, po zaangażowane działania z lokalnymi społecznościami w duchu DIY. Są to obiekty, eksperymenty projektowe i zapisy procesów twórczych, które mogą stać się odpowiedzią na dylematy współczesnej rzeczywistości, z naciskiem na działania inkluzywne i ekologicznie odpowiedzialne. Przegląd prac absolwentek i absolwentów Wydziału Wzornictwa podkreśla siłę tkwiącą w różnorodności dróg projektowych i wiarę w to, że wszystko można zaprojektować.
Tytułowa final_version to nawiązanie do procesu przygotowania prac dyplomowych – niekiedy długiego i żmudnego, wymagającego konsultacji i poprawek, by ostatecznie osiągnąć gotową, finalną formę. Użyty w tytule podkreślnik z przymrużeniem oka nawiązuje do praktyki zapisywania kolejnych wersji plików na komputerze, niemal bez końca edytowanych i ulepszanych.
Final_version to także metafora zamknięcia pewnego etapu drogi kształcenia projektantki czy projektanta – kilku lat intensywnych studiów zwieńczonych pracą dyplomową. Zamknięcie to stanowi jednocześnie nowe otwarcie dla przyszłych możliwości rozwoju zawodowego. Czy tematy i obszary zgłębiane w projekcie dyplomowym przesądzają o dalszej ścieżce kariery? Niekoniecznie; ta może podlegać nieustannej ewolucji, pełnej przewartościowań i poszukiwań, które nie zamykają się w jednej „finalnej wersji”.
Zespół kuratorski: Anna Palacz, dr Paweł Jasiewicz, Karolina Sadłoń
Identyfikacja wizualna: Nina Chodaczek, współpraca: dr Dominika Raczkowska-Wirkowska
Organizator: Wydział Wzornictwa Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie
Partnerstwo: Instytut Wzornictwa Przemysłowego
Grafika. Na białym tle trzy kształty: pomarańczowy, fioletowy i czerwony. Pośrodku czarne napisy informacyjne.
proj. Nina Chodaczek

FINAL_VERSION. Wystawa prac dyplomowych Wydziału Wzornictwa ASP w Warszawie

7.02—2.03.2025
Wernisaż: piątek, 7.02.2025, godz. 18.00


Instytut Wzornictwa Przemysłowego
ul. Świętojerska 5/7, Warszawa


Wystawa czynna: od poniedziałku do niedzieli, 11.00–19.00
Wstęp wolny

Projekt zrealizowany w ramach Programu Publicznego Wydziału Wzornictwa ASP w Warszawie

Facebook