AR — rozszerzona rzeczywistość w praktyce
Projekt ma charakter badawczy. Skupia się na rozpoznaniu narzędzi do rozszerzonej rzeczywistości (augmented reality — połączenie świata rzeczywistego ze stworzonymi cyfrowymi elementami). Z założenia projekt skupia się na programach powszechnie dostępnych, które nie wymagają kodowania, są łatwe w obsłudze oraz mogą mieć zastosowanie w projektowaniu i sztuce.
Program Aero posłużył do wymodelowania rzeźb Lecha Tomaszewskiego, które mają być upamiętnieniem założyciela Wydziału Wzornictwa. Przy wykorzystaniu aplikacji zaproponowano wystawę będącą częścią programu publicznego Wydziału.
Kolejną realizacją była seria trzech plakatów rozszerzonych o animację, obiekt 3D oraz rozwarstwioną grafikę. Obiekty znajdowały się w rozszerzonej rzeczywistości i można było je zobaczyć skanując plakat aplikacją Artivive.
-
Antoni Bereszyński, "AR — rozszerzona rzeczywistość w praktyce" - dyplom licencjacki -
Antoni Bereszyński, "AR — rozszerzona rzeczywistość w praktyce" - dyplom licencjacki -
Antoni Bereszyński, "AR — rozszerzona rzeczywistość w praktyce" - dyplom licencjacki -
Antoni Bereszyński, "AR — rozszerzona rzeczywistość w praktyce" - dyplom licencjacki -
Antoni Bereszyński, "AR — rozszerzona rzeczywistość w praktyce" - dyplom licencjacki -
Antoni Bereszyński, "AR — rozszerzona rzeczywistość w praktyce" - dyplom licencjacki
Od zawsze byłem osobą która ma problem z wybraniem jednej drogi; cały czas podążam nowymi ścieżkami i poznaję nowe rzeczy. Dlatego również tym razem zdecydowałem się na podjęcie tematu, który jest dla mnie czymś zupełnie nowym, a który pozwoli mi zapoznać się z
nowym obszarem oraz zyskać przydatne umiejętności.
Nowa, szybko rozwijająca się technologia wydaje się czymś bardzo atrakcyjnym, mającym duży potencjał, ale jednocześnie nieosiągalnym ze względu na brak umiejętności informatycznych. Dlatego postanowiłem sprawdzić jakie programy dają możliwość wykorzystania AR bez konieczności nauki kodowania.