Używamy ciasteczek

Strona dla prawidłowego działania wymaga plików cookies. Szczegóły ich wykorzystania znajdziesz w Polityce Prywatności.

Artystyczna Pracownia Gościnna

O Pracowni

Wprowadzenie: Omówienie programu pracowni, wybranych zagadnień malarskich, warsztatowych oraz oczekiwań i interpretacji studentek/ów na temat powyższych tematów. Zarys technologii malarskich, pigmentów, rodzajów farb w celu przygotowania i wprowadzenia do indywidualnego warsztatu studentek/ów (np. podobrazi, papierów, tkanin, etc.). Oprócz działań w pracowni na podstawie ustawionych przeze mnie pomocniczych martwych natur proponuję również możliwość pracy studentek/ów nad określonymi zagadnieniami w ramach własnych obszarów/ tematów malarskich lub projektowych.

I ćwiczenie: relacje podstawowe (październik – listopad) Praca na podstawie martwej natury nr 1 (ścinki papierów, folii, tektur i innych materiałów plastycznych) lub wybranego tematu. Zagadnienia w ramach ćwiczenia: interpretacje kompozycji, kształtów, kolorów, struktur, światła etc. w ramach działań malarskich, szkice malarskie i przestrzenne, kadry, detale i całość. Cele: Poznanie podstawowych środków oraz zagadnień w ramach malarstwa. Myślenie o barwie w kontekście działań na płaszczyźnie, a także możliwych obiektów przestrzennych.

II ćwiczenie: monochrom (listopad – grudzień) na podstawie martwej natury nr 2 (tkaniny, włóczki, tekstylia etc.) lub wybranego tematu Zagadnienia w ramach ćwiczenia: pogłębienie analizy barwy i jego znaczenia, kolor selektywny jako dominanta, poszukiwania w ramach jednej barwy; temperatura, walor, struktura, symbolika i znaczenie koloru, odcienie i pigmenty malarskie, a wzorniki kolorów (RAL, NCS). Cele: Badanie relacji kolorystycznych w ramach wybranej barwy. Analiza znaczenia koloru i jego funkcji.

III ćwiczenie: materiały (grudzień- styczeń) na podstawie martwej natury nr 3 (drewno, beton, metal) lub wybranego tematu

Zagadnienia w ramach ćwiczenia: obserwacja naturalnych materiałów takich jak: drewno, kamień, metal, szkło, tworzywa sztuczne etc., badanie różnic w strukturach, fakturach, odcieniach wybranych materiałów, analiza właściwości wybranych materiałów w kontekście zagadnień malarskich. Cele: Próba ujęcia w szerszym kontekście artystycznym i malarskim materiałów wykorzystywanych w pracach projektowych.

Podsumowanie: Proponowany program pracowni gościnnej ma na celu zapoznanie oraz doświadczenie studentek/ów z wybranymi zagadnieniami malarskimi. Badanie statusu malarstwa oraz jego materialności w kontekście płaszczyzny obrazu oraz prac przestrzennych. Znajomość powyższych może przyczynić się w znacznym stopniu do rozwinięcia indywidualnego języka artystycznego, jak i również wpłynąć na wykorzystanie go w pracy projektowej.

Podstawa zaliczenia: Aktywne uczestniczenie w zajęciach oraz wykonanie prac rysunkowych i malarskich, w ramach przedstawionych ćwiczeń. Forma oraz ilość prac odpowiadających poszczególnym tematom zostaną uzgodnione indywidualnie w ramach pracowni gościnnej.

Pracownia do wyboru dla osób studiujących na II i III roku studiów licencjackich (Projektowanie Produktu i Komunikacji Wizualnej / Katedra Mody)

Zajęcia odbywają się w środy 9.30 – 13.30 oraz w piątki 14.30 – 18.00 (przerwy ustalane są przez osobę prowadzącą).

W semestrze 2 zajęcia w Pracowni Gościnnej poprowadzi Wojciech Gilewicz